Ekobankens företagstjänster

Företagspaketet

  • Ekokonto/Stödkonto (transaktionskonto)
  • Bankgiroanslutning till transaktionskontot
  • Sparkonto för företag
  • Internetbanken med betaltjänster
  • Mobilbanken
  • Årligt engagemangsbesked till kunden
  • Möjlighet till ekonomisk genomgång hos en företagsrådgivare

Företagspaketet utan bankgiro

  • Sparkonto för företag
  • Internetbanken med betaltjänster
  • Årligt engagemangsbesked till kunden
  • Möjlighet till ekonomisk genomgång hos en företagsrådgivare

Filtjänster

  • Leverantörsbetalningar (LB)
  • Löner
  • Bankgiro Inbetalningar (OCR)
  • Bg Link

Personlig service

Kunder som normalt inte har affärer med utlandet kan behöva hjälp med en betalning till utlandet och det gör vi via Personlig service. Frekventa utlandsbetalningar behöver ni ett konto i annan bank, alternativt plusgiro, till.

Vi hjälper er med upplägg och flytt av tjänster till Ekobanken. Vår kundservice står till tjänst för era olika frågor eller problem med betalningar eller felsökning, extra kontoutdrag eller behov av avier med mera.

Kontakt med Bankgirot

Om ni har frågor direkt till Bankgirot, maila till ekobanken@bankgirot.se eller ring 08-725 6088.

Via Bankgirots hemsida kan ni beställa kostnadsfria klisteretiketter med texten ”Tack för att du betalar till vårt bankgiro”.

Transaktionskontroll enligt lag

När du vill göra en inbetalning eller annan transaktion måste du svara på frågor och visa giltig id-handling när banktjänstemannen efterfrågar det. Det kan gälla transaktioner som uppfattas som ovanliga eller som banken inte förstår bakgrunden till. Banktjänstemannen är då skyldig att fråga dig om syftet med transaktionen, var pengarna kommer ifrån och vad de ska användas till etc.

I vissa fall kan banken även behöva se avtal, kvitton, fakturor eller andra handlingar som styrker din förklaring. Den information som banken får om dig behandlas konfidentiellt och omfattas av banksekretessen och personuppgiftslagen.