FRÅGOR OCH SVAR
FRÅGOR OCH SVAR OM MOBILBANKEN
Under produktion.
Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren om mobilbanken. Till frågor och svar (pdf).
INTERNETBANKEN - HUR BETALAR JAG EN RÄKNING?
Så här gör du för att betala en räkning:
- För att registrera en ny väljer du antingen att:
- Klicka på den gula gröna ikonen med två pilarna eller
- Välja Meny/Betala och överföra/Ny betalning/överföring. - Ändra till fliken Betalning.
- Fyll i nödvändig information.
- Klicka på den gröna knappen ”Godkänn” för att godkänna räkningen.
Räkningen hittar du bland kommande händelser på kontot du valt att räkningen ska dras ifrån. Kommande händelser hittar du via Meny/Kontoöversikt, och välj aktuellt konto. Klicka därefter på knappen ”Visa kommande händelser”.
Om du väljer knappen ”Lägga i utkorgen” istället för ”Godkänn”, se fråga ”Lägga i utkorgen”.
INTERNETBANKEN - VAR HITTAR JAG SPARADE BETALNINGSMOTTAGARE?
Du hittar dina tidigare sparade bank- och plusgiromottagare först när du väljer att göra en ny betalning. De visas vid pilen ”Välj sparad mottagare”.
När du valt en sparad mottagare kan du ta bort den genom att klicka på Ta bort ikonen ”soptunnan”.
Det är även möjligt att spara en ny mottagare genom att aktivera funktionen, till höger om ”Spara mottagare” när du gör en ny betalning.