
Tillgänglighet för Ekobankens digitala tjänster
Tillgänglighet
Våra digitala tjänster omfattas av lagen (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet, som kräver att digitala banktjänster ska uppfylla vissa tillgänglighetskrav.
Återkoppling om tillgänglighet
Har du upptäckt problem med tillgängligheten i våra digitala tjänster? Om du inte hittar svar i vårt tillgänglighetsutlåtande för tjänsten, får du gärna skicka dina synpunkter till oss.
Tillsynsmyndighet
Om du upptäcker tillgänglighetsproblem på den här sajten, börja då med att skicka dina synpunkter till oss via sajtens administratör. Du får svar inom 14 dagar. Efter den 28 juni 2025, när den europeiska tillgänglighetslagen har trätt i kraft, kan du rapportera problem till Post- och telestyrelsen (PTS) om du inte har fått svar inom 14 dagar.
Kontaktuppgifter – PTS
Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta PTS.